Tuesday, November 3, 2009

Kemilau Mutiara Raudhah



'hidup ini hanya pinjaman.Nyawa itu hanya pinjaman.Bahkan hati dengan sepenuh cinta ini hanyalah pinjaman.Dia akan kembali pada Pemiliknya jua.Sukar membuat keputusan,tetapi itulah yang perlu dilakukannya.Hidup ini bukan untuk dunia,tetapi mengumpul saham akhirat.Dia perlu pergi'

-petikan Kemilau Mutiara Raudhah.

Kemilau Mutiara Raudhah.tajuknya seindah cerita yang digarap oleh penulis,Saidatul Saffa.Novel ini boleh didapati secara on9 melalui publishernya iaitu Jemari Seni Publishing.petikan kat atas tu,watak dlm KMR ni perlu pergi..pergi ke Palestin,ingin menjadi seorang mujahid fi sabilillah..a lot of thanx 2 d author 4 realizing me sooo many things..alhamdulillah,ilham diberi kpdnya dpd Allah unt mnyedarkn hamba2-Nya y lain d ats muka bumi..bc jgn x bc,insyaAllah dibukakan hati unt membuat perubahan,amin..

'biar setinggi mana langit digapai,sedalam mana bumi digali,takkan kau temui cinta hakiki,
kerana cinta itu letaknya di hati seorang abdi'

tiada cinta yang indah selain cinta pada Dia Pencipta semesta.carilah,carilah hidayah,bukan sekadar menunggu tanpa usaha even 0.01% pun.carilah,carilah cinta itu.takkan kau sesali bila sekali kau merasai ketenangan dari Dia Yang Maha Kuasa.takkan kau jemu mencari cinta itu bila sudah melalui nikmat perasaan yang abadi hanya kepada-Nya.

'bukankah kita diciptakan berbeza untuk saling melengkapi,
lantas nikmat Tuhan yang mana lagi mahu didustakan?'


tak apa,perbezaan adalah untuk melengkapi sesama kita.kenapa menjauhkan diri dari dia yang serba kekurangan dari teman yang lain tanpa cuba menarik dia kembali ke arah yang diredhai-Nya?tak semestinya dia yang punya zaman silam yang kurang sempurna tak mampu berubah menjadi sebutir mutiara berharga.dan tak mustahil dia yang sudah sedia cemerlang dari sudut serba serbi akan kekal begitu kalau dia terhasut dengan fitnah dunia.dont look down to others,jgn ada rasa kurang senang dalam hati.husnu zhon.semoga kita dalam rahmat-Nya.
*kak Saidatul,smg dpt tulis cerita yang sangat cantik seperti ini lagi ye..jazakallahu khairan kathira..=)

4 comments:

syauqatul wardah said...

waa...mcm sedap je buku tu,kak mira
b2 lame x bace buku cite
spm tinggal 4 ketas lagi...pqs,kim,BATman,psi...lps tu merdeka!!

lps tu nk balas dendam,nk kumpul buku byk2 ^_^
b2 suke bace buku pts one,jemari seni ade gak,karnadya

~mieyra~ said...

mmg bez sgt amt..6ti ade can boley la klu b2 nk pnjm..ni kt cni pon xd ms sgt nk bc..mgu ni akak sbuk gle...
akk pun ske JS..bez...heheh..rmmber..Allah is beside us...apa akak ckp aritu?Rabbuna yusahhil..amin...syg b2!!=)

syauqatul wardah said...

kak mira...nk emel kak mira...nk ym...nk no h/p...nk2

miss-saffaa said...

:)