Monday, January 12, 2009

tentang dia...




siapakah dia?'that someone' kah?atau apakah?ehek...dia tu kucen aku la...nape aku nak bercerita pasal dia plak?helllloo!! my blog,my site,my dreamland,hikut suke hati aku ler nak tulis hape pon..korang nak baca,baca..tak nak baca,korang nampak tak kat hujung belah kanan,atas sekali tu,ada tanda 'x' kaler putih merah kan?haa..tekan kat situ jer


em...aku sebenonya ada berekor-ekor kucen sedari zaman purba kala and sampai ler tahun millenium 2009 neh...setakat 30hb November 2008,aku ade 7 ekor kucen. mak kucen ada,abang kucen ada,adik beradik tiri kucen pon ade..

ok,my 1st cat a.k.a cik eton mula mendaftarkan diri menjadi sebahagian dari hidup aku pada tahun 2002. aku ingat lagik tarikh tu,29 Julai.tak silap aku hari tu hari Ahad (klu tak silap perkiraan la).time tu aku darjah lima,sekolah cuti and masa aku terdengar miaw'an si eton tu,aku tgh nengok katun Sailormoon (dak-dak pompuan memang tau r citer ni,kira hebat la katun2 tu coz diorang ada kuasa..dengan kuasa bulan,akan menghukummu! dialog yang aku ingat sampai la aku da abih sekolah pun ni,wakaka..nostalgik sungguh)..pahtu aku tengok ada anak kucen duk bawah mesin basuh mak aku yang dah rosak...alahai,kesian nya la aku nengok,kehilangan ibu barangkali (ibu dia pun satu la...)..aku yang tak pernah2 ada kucen ni,tiba-tiba tersentap jantung,terdetik kat hati (ayat ni sekadar untuk menambah perasa dalam cerita jerp..korang pun,agak-agak la,aku masa tu darjah lima,tau ke nak tersentap tersentap neh. korang aku tatau la)..last2 skali,jadi la cik eton tu kucen aku sampai la skang..yang aku paling ingat,abah aku letak eton ni lam perangkap tikus coz kitaorang mane de sangkar kucen kat umah,lagipun eton tu kecik,besar tapak tangan lagik masa tu..
spesel nya cik eton ni kat famili kitaorang,dia ske buat lawak tau...tapi bukan la lawak cam Nabil ke cam Apek ke..korang ni la,eton tu kan kucen..lawaknya dia sampai sume orang kat umah aku kena berjaga-jaga klu berjalan coz eton suke menyorok kat balik langsir or kerusi ke or ape2 je la,pastu klu nampak orang berjalan,dengan sepantas shinkansen kat Jepun nu dia akan menyambar kaki orang yang lalu-lalang..dah boleh agak sapa yang selalu jadik mangsa,mak aku ngan kakak aku la! diorang akan terjerit dan secara automatiknya akan memanjat apa-apa sahaja yang boleh dipanjat. tapi,mak aku tak la,tak kan mak aku nak men panjat2 kot,yang keja panjat2 tu my everdearest sis jerp,hahaha..aku la yang duk terkekeh sebab eton jarang kaco aku ngan abang aku,kitaorang kan tuan kesayangan dia,eheh...klu abah aku plak,eton takkan kaco, klu dia sambar kaki abah aku,eton dengan seniriknya akan jadik bosan coz abah aku tak bagi apa2 reaksi yang melucukan pun...ye la,setakat kucen kecik cam eton tu,tak lut la ngan abah aku,wakaka...em,aku pon tatau nape eton ske wat camtu,agaknya dia suke kot klu tengok orang wat aksi-aksi pelik disebabkan dia (eh!eton tu kucen kan?alamak,aku plak konpius)..tak apa la,Allah bagi pinjam eton kat aku sebab eton tu boleh hiburkan aku agaknya,Subhanallah..

em,eton skunk da tua..nak tau umo dia,kire la senirik yer..coz aku tak nak kire sebab nanti klu aku tau umo dia,macam akan makin cepat dia tinggalkan aku.aku..mane boleh tak ada eton,eton kan kesayangan aku,aku pon kan kesayangan dia,ahaks! Allah tak bagi aku adik,tapi Dia bagi seekor kucen yang telah melahirkan banyakkkkk generasi..yang mengajar aku erti kematangan hidup..ye la,eton sakit aku jaga,eton buang merata-rata(paham2 la buang ape) aku bersihkan,eton lapar aku bagi makanan,eton hilang aku sedih (pernah la eton ilang sehari,aku nangis tak cukup air mata tau,=/),eton amik ikan aku yang kena marah,eton pecahkan mangkuk aku jugak yang kena,eton mati......aku tak nak pikir...

No comments: