Sunday, November 7, 2010

kita ketawa dan kecewa bersama-sama kan?

alhamdulillah
sekarang sudah di rumah yang terchenta
5 November yang lepas
mengajar erti kematangan
mendidik diri agar tidak terlalu manja
dan jangan pernah kenal erti putus asa
jadi,ceritanya roundabout UUM dah jadi macam hentian Pudu masa tu
dari pagi ke tengahari sampai petang akhirnya malam
rahmat ALLAH sangat luas
tak ada sesiapa yang dapat bagi pengalaman semacam itu
pahit,manis,tawar,masin secukup rasa
dapat ramai kawan pulak tu
dapat rasa perasaan macam mana rasa menanti sesuatu yang tak pasti
berkongsi rasa macam mana duduk tengah jalan sambil teka-teka "ni kata kul 6,kul 6.59 sampai la bas tu".walau akhirnya pukul 8 baru nampak lampu bas
dapat rasa perasaan kecewa bila bas yang datang,destinasinya bukan ke Terengganu.hampa lagi
dapat tahu macam mana sedihnya bila kenderaan yang disangkakan bas rupa-rupanya cuma kereta.
ye lah, lampu kereta dengan lampu bas malam-malam mana ada bezanya bila jauh
ada jugak yang siap praktis naik tangga bas,tak boleh blah
kesimpulannya,hari itu sangat penat tapi aku tahu aku takkan dapat pengalaman tu andai aku putus asa pusing balik kolej.kan kan?
ALLAH itu Maha Kaya,Dia takkan uji hamba-Nya dengan sesuatu yang tak sesuai dengan kemampuan hamba tu sendiri.
Maha Suci Allah.
aku sayang pengalaman itu.sebab ajar aku mengapa kita hidup atas dunia ini.
semuanya semata-mata kerana ALLAH.
andai DIA kata jadi,maka baru akan terjadi,=)

2 comments:

amir said...

gambar kat uum ke kat atas tu??
bkpe susoh sngt nk balik? naik bas bende?

~mieyra~ said...

eh,xlah.gmbor pmndgn mane thu tu.haha

org len snang je blik mir.bas catar hok org naik tu ad mslh,ye kata rosak dlm banjir.xtahu la kesahihan ye.tp alhamdulillah,kak yg blik skali tu ad kwn hok ejas bas shamisha holiday,tu pun ms tgahari dh ejas bas tu.akhirnya naik bs tu la balik.