Tuesday, March 29, 2011

sahabat.agar hidup menuju mulia


minggu ini tiba-tiba rasa sangat rindu dekat kawan-kawan.
M.E.A.N.i miss you all.
anis ada SMS,tapi tak sempat balas.
dear,are you really reading this?
eyda ngn niesah kat FB.
kawan yang selalu ada,ana.
tengah cuti sekarang.best la awak!
baca ke ni,na??
syidah,da dan dyla jgk.
awak semua,saya rindu.

saya teringat kawan-kawan sekolah rendah jgk.
ada yang SMS,tapi macam biasa.
bak kata mereka,
handphone bukan sahabat karib saya.
kadang-kadang cuma melihat msg sambil tersenyum.
tapi bila nak balas,masa pun dah lambat.
sebab biasanya nak tidur baru cek balik inbox.
tapi percayalah.saya baca dan saya hargai.

rindu jgk kawan-kawan matrik.
aten dgn timah pun dua-dua call minggu ni.
shitah,ida,waniey dgn kutien macam mana ya?
ohh,minggu ni hari sedih sedunia.
bukan.hari rindu sedunia.=(

kawan-kawan kat sini pun.
ex-roomate ct dgn sabirah.
dekat tapi masuk sem ni,dah susah nak bercerita sama-sama.
fieza,hani,pkah,farah,amal,mun dan semua lah.
ingatkan saya andai saya terlupa.
minggu lepas demam,
minggu ni berjangkit pulak kat roomate,dya oh dya.
semoga sihat ya dya!
kawan-kawan yang selalu ada.
laila.nad dan geng2 BIBM.
kalau tak ada anda.saya mungkin tak tahu semua ini.
tersenyum dan sedih sama-sama ok!

sahabat dan ukhti2 masjid.
saya temui hidup yang tenang.
terima kasih untuk sebuah ukhuwah.
terima kasih mengajar saya yang serba kurang ini tentang Cinta.
dan kongsikan kekuatan untuk hidup dalam dunia dakwah.
prinsip hidup dalam berjemaah,insyaAllah.

dan untuk awak semua yang menjadi kawan,sahabat,rakan,saudara.
terima kasih.
jauh di mata dekat di hati.
insyaAllah,doa bersama mengiringi.
moga mendapat cinta Ilahi.=)

tika ku kealpaan.kau bisikkan bicara keinsafan.
kau beri kekuatan tika aku diuji dengan dugaan.
saat ku kehilangan keyakinan.kau nyalakan harapan.
titisan air mata.menyubur cinta dan rindu pun berbunga.
mekar tidak layu. damainya hati yang dulu resah keliru.
cintaku takkan pudar diuji dugaan.moga kan kesampaian kepada Allah.
syukur sungguh di hati ini.dikurniakan teman sejati.
menunjuk jalan dekatiNya.tika diri dalam kebuntuan.
semoga kita sentiasa bersaudara atas nama Islam dan kerana cintaNya.

4 comments:

Syauqatul Wardah said...

sedih pula baca post kak Mira ni... =((
b2 dkt rumah ni pun teringat kwn2, kak, tgk gambar, mulalah sebak dan nak mengalir...gambar masa zaman sekolah dulu, teringat semua bende, buat nakal (hehe), byk main, time serius, adegan sedih, aksi bahaya, semua ada la ^_^
rindu sgt2 semua tu...hanya kenangan yg sampai bila2 tersemat dlm hati..=)


ha'ah kak Mira, bila dh sibuk, terkdg sempat bc mesej je, ada hal tinggal dulu, lps tu ada yg x ingat nk balas, sbnrnya dlm hati ni xpernah lupa, ada dlm ingatan

rindu semua..=(

~mieyra~ said...

akak pun,ble tgk gmbr blik,rs sdih cmpur gmbira.kdg2 tsenyum dlm air mata.'oh,gini aku dlu ngn kwn2'.kdg2 tfikir jgk,diorg stu dlm sejuta.jmp kwn2 br,tp yg lma ttap istimewa dlm hti.tp kwn2 br ttap ad keistimewaan msing2.msti brsyukur insyaAllah.

tu la,akak kdg2 sdih gop dgn dri sniri.bmbang klo kwn2 kte sombong.hrp2 diorg seme fhm..=)

Syauqatul Wardah said...

betul kak..
bila dah masuk U ni, jumpa kawan2 baru, walaupun nampak rapat dgn kwn2 baru, tapi kwn2 dkt skoloh ni selalu je teringat, xpernah lupa dan xkan pernah nak dilupa...jarak menguji...


ha'ah kak...takut org kata sombong..dah x ingat dah dia..xpela, kita baik sangka je, biarlah kita ikhlas ingat dia walaupun dia xtahu, doa kan ada =)
kita pun boleh hubung guna kuasa minda ^_^

~mieyra~ said...

yep,insyaAllah.kdg2 kte mayb tlepas pndg.tp harap diorg tahu kte syg diorg krn Allah. jd scara automatik,diorg slalu ada dlm ingatan walau x dizahirkan. xpe,Allah Maha Tahu apa dlm hati.=)