Wednesday, April 4, 2012

dia...yang bahagianya ke langit

Assalamualaikum wbt.dan jangan lupa selawat ke atas baginda Nabi SAW =)




"saya adalah perempuan,yang diajar dengan penuh kasih oleh orang tua saya,
bagi mengukur kebahagiaan diri sendiri melalui kebahagiaan orang lain.

saya adalah perempuan yang mengukur bahagia diri sendiri,
dengan maaf dan cinta kepada manusia lainnya,
kerana bahagia itu adalah cinta dan cinta itu sentiasa memaafkan."

-Bahruddin Bekri (Perempuan yang Bahagianya ke Langit)

semoga Allah permudahkan saya dan sahabat-sahabat muslimat untuk menjadi perempuan seperti di atas.

abah dan mak sudah sepenuh hati mendidik saya untuk menjadi seperti perenggan pertama di atas.lalu perenggan kedua terpulang pada saya bagaimana mahu mendidik hati.

*untuk muslimin,boleh saja perkataan perempuan itu ditukarkan kepada lelaki.

saya ingin sekali menjadi perempuan yang mengukur bahagia diri sendiri melalui kebahagiaan orang lain,dengan maaf dan cinta....

credit to En Bahruddin,lawati blognya di www.dingin.blogspot.com

No comments: