Monday, June 20, 2011

hanya DIA


Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.

"jika Allah menolong kamu, maka tidak akan ada yang dapat mengalahkanmu,tetapi jika Allah membiarkan kamu (tidak memberi pertolongan), maka siapa yang dapat menolongmu setelah itu? kerana itu, hendaklah kepada Allah sahaja orang-orang mukmin bertawakal."

(Surah Aali-'Imran ayat 160)

tawakal. berserah diri kepada Allah.
esok insyaAllah tahu result final untuk sem 2 ni.
MasyaAllah,tak tahu nak kata macam mana apa yang ada dalam hati.
saya tahu bukan saya sahaja,kawan-kawan pun macam tu.mungkin.
hanya mampu berdoa.soalan final dah lama dah pun jawab.
yang duk tambah meriah meriam berdentum dalam hati tu sebabnya heboh result kuar semalam.
"eh,bukan sepatutnya 20 jun ka?"
ada pulak kawan-kawan yang dah tengok.
saya tak dapat tengok sebab masalah internet.bukak portal tadi,result sem 1 ade ler.
pastu bukak fb baru tau maybe kena hack atau sewaktu dengannya.
maka tunggu dan lihat esok lah.
alhamdulillah,pasti ada hikmahnya.
tak tahu apa hadiah Allah untuk saya dan kawan-kawan.
doa dan mohon diberikan kejayaan yang cemerlang.dunia akhirat.
saya harap Allah bantu saya dan orang sekeliling untuk redha dengan apa yang ditentukanNya.
kerana apa yang Dia tetapkan itu adalah terbaik untuk semua.
dan insyaALLAH saya hanya ingin sungguh-sungguh bersyukur dengan segalanya dari Dia.
saya sampai di sini saat ini pun dengan pertolonganNya.
dan teman,berserahlah pada Allah.Dia Tuhan kita,dan hanya padaNya kita kembali kelak.
wallahu'alam.

2 comments:

:: Zahratu Billaurah :: said...

Assalamualaikum akak ^_^

Insya-Allah, result baik2 sahaja yg dpt. Apa2 pun, keptusannya nanti, itu yang terbaik buat diri dan yang lain. Yg tinggal hanya keyakinan. Usaha dah usaha dah, doa dan tawakal. Apa pun hasil, terima dengan kesyukuran dan reda, kan kak Mira?

p/s: akak, b2 rindu sgt akak! Kalau ada peluang mmg betul2 nk jumpa akak ='(...*peluk*

~ Nur Amira~ said...

wslm b2 syg.
alhamdulillah,resultnya baik2 sj.bsr snguh rhmt Allah pd hamba2Nya.insyaAllah akak redha dn bsyukur dgn apa yg Dia bg.Dia lbh tahu apa yg kte mmpu hdapi,kan.

*akak pun,insyaAllah diketemukan stu hr nti.jgn lpe tntut eskem tau,hihi.syg cik adk manis ni dunia akhrt insyaAllah.^^